This is how we do it

Irritaties horen bij het leven. Maar wist je dat ze vaak iets zeggen over wat jij nodig hebt? NINW biedt inzicht in denken en daarom spelen we:

Keep calm, have fun!

"Keep calm, halve fun" is een variant op een oud-Indiaas spel (Pachisi), waarbij jij de pion bent én waarbij consent key is. Geef jij eerlijk en open antwoord op de gewetensvragen van onze spelleider?

----------------------------------------------

NobodyIsNotWelcome celebrates diversity and connects people. We provide answers to questions about inclusion and (in)equality, and give insight into thinking. That is the reason why we play:

Keep calm, have fun!

"Keep calm, have fun" is a variant of the ancient Indian game Pachisi, known in the UK as Ludo, where you act as a pawn. This gameplay involves answering questions honestly and openly, emphasizing consent and interaction among players.

Dit zijn de spelregels:

  1. We gaan van start met drie spelers in een ‘thuis’ en minimaal twee teams.
  2. Iedere speler draagt een ‘uniform’.
  3. De jongste speler begint.
  4. Je mag kiezen of je met één of twee dobbelstenen gooit.
  5. Gooi je een 6, dan begint de reis naar een nieuw thuis.
  6. In een hokje met een ‘NINW-face’ werpt de spelleider je een vraag toe. Antwoord open en eerlijk.
  7. Gooi je een 6? Dan mag je nog een keer gooien.
  8. Beweeg in het spel met de klok mee.
  9. Kom je in ‘een hokje’ een andere speler tegen? Vraag dan om consent. Stuur vervolgens die speler terug naar diens ‘thuis’ van herkomst. Doe dit met empathie en inlevingsvermogen.
  10. Een speler kan niet worden teruggestuurd als die in diens ‘thuishokje’ staat.
  11. Alleen met het exacte aantal ogen op de dobbelsteen word je toegelaten in je nieuwe ‘thuis’.
  12. Het team met alle spelers in de eindbestemming wint!
  13. De spelleider beslist in discussies.
  14. Speel met medemenselijkheid.
  15. Wees ook na dit spel lief voor jezelf en voor de mensen die je tegenkomt.

Here are the rules:

  1. This game starts with at least two teams with three players in a 'home'.
  2. Each player wears a ‘uniform’.
  3. The youngest player begins.
  4. You are free to choose to roll one or two dice.
  5. If you roll a 6, your journey to a new 'home' begins.
  6. In a space with a ‘NINW-face’, the game leader asks you a question. Please answer openly and honestly.
  7. If you roll a 6, you may roll again.
  8. Move clockwise in this game.
  9. If you encounter another player in ‘a space’, ask for consent. Then kindly send that player back to their original 'home'.
  10. A player cannot be sent back if they are in their ‘home space’.
  11. You must roll the exact number required to land on your new ‘home’.
  12. The team with all players at the final destination wins!
  13. If there is a dispute, the game leader, exercising humility and understanding, has the final say.
  14. Play with empathy and humanity at all time. 
  15. After the game ends, continue to be kind to yourself and everyone you meet in life.
Hulp nodig?
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Contact
Contact